Gastronómia v hoteli Horizont Resort
Ako už býva zvykom, ak navštívime niektorý hotel snažím sa venovať zvlášť článok gastronómií daného hotela.
Na úvod hneď musím spomenúť, že v hoteli Horizont sú večere podávané formou švédskych stolov, kde je výber celkom pestrý, ale ako som spomenula aj v článku venovanom hotelu ako takému, zamerať by sa mali hlavne na suroviny, z ktorých jedlo pripravujú.
Na raňajky bolo vždy čerstvé pečivo i chlieb (3 druhy rožkov a 2 druhy chleba). Z teplých nápojov nechýbali čaje a káva. Plus vždy bol k dispozícií džbán s vodou a ovocným džúsom. Mlieko s cereáliami tiež nechýbali. Ovocné džemy boli len vo veľkých nádobách, malé hygienicky balené neboli v ponuke vôbec. Z teplých jedál bola v ponuke slaninka, volské oko, praženica, párky a špekačky (párky aj špekačky však boli veľmi mastné a hlavne podiel mäsa bol veľmi nízky). Taktiež šunka a syry, ktoré sa na raňajky podávali boli celé obschnuté a nemali aj príliš dobrú chuť. Čerstvá zelenina bola iba vo forme šalátu a ten tiež nebol pripravený z úplne najčerstvejšej zeleniny.
Pri večeri boli podávané studené predjedlá (vždy 3-5 druhov), dva druhy polievok, hlavný chod (na výber boli vždy aspoň 3 druhy mäsitého pokrmu a 2 druhy bezmäsitého jedla) a dezert. Pri večeri nikdy nechýbali šaláty, ale aj tu bola zelenina vždy dosť zvednutá, nebola skrátka čerstvá. Z polievok to bol vždy klasicky vývar s rezeancami a zeleninou, a nechýbala krémová polievka. Hlavné jedlo bolo vždy aj mäsité aj bezmäsité, plus prílohy zemiakové čipsy, tarhoňa, gratinované zemiaky či knedľa k sviečkovej omáčke. Čerešničkou na torte boli bryndzové pirohy, ktoré boli plnené zemiakovou kašou a podávali k nim kyslú smotanu, na bryndzu nejako zabudli. Dezert bol dosť slabý, len domáci kysnutý koláč, bábovka alebo buchty. Nápoje pri večeri si hostia platia, ale na tento fakt hotel upozorňuje hostí už pri rezervácií (nápoje k večeri sa platia takmer vo všetkých hoteloch).
Pri raňajkách už dnes býva v 4-hviezdičkových hoteloch bežnou súčasťou aj odšťavovač, kde si hostia môžu pripraviť ovocné či zeleninové šťavy. Tu žiaľ nechýbal len odšťavovač, ale aj výber čerstvého ovocia a zeleniny. Na raňajky bol len nakrájaný pomaranč a grap, žiaľ jablká, banány či iné ovocie nebolo v ponuke ani jediný krát. A to nám veľmi chýbalo.
A tiež čerstvá zalenina nebola v ponuke ani jediný krát, iba vo forme šalátu, kde však bolo vidieť, že zelenina nie je úplne najčarstvejšia.
Ako som uviedla hneď v úvode článku, vzhľadom na to, že ide o 4-hviezdičkový hotel, mali by sa viac venovať výberu potravín, ktoré hosťom ponúkajú a používajú ich pri príprave jedál. Suroviny, ktoré v hoteli boli používané boli asi privátnych značiek niektorého z reťazcov (asi Horeca z Metra, či Lidl, skutočne kvalita veľmi nízka). V hoteli môže pracovať aj najlepší kuchár, ak má však k dispozícií menej kvalitné suroviny, nevyčaruje z nich žiadny zázrak….
Prestieranie na stoloch bolo vždy čisté a obsluhujúci personál ústretový.